Иновации от УНСС: Доц. д-р Пламен Милев създава умни дигитални модели за пресклипинг

вторник, 09 март 2021 12:22

Разглеждате снимки от Иновации от УНСС: Доц. д-р Пламен Милев създава умни дигитални модели за пресклипинг

Вижте пълен текст на Иновации от УНСС: Доц. д-р Пламен Милев създава умни дигитални модели за пресклипинг

Приложението на иновативни подходи в медиамониторинга са преди всичко резултат от необходимостта да бъдат обработени много данни, защото в днешно време медиите са най-вече в интернет под формата на различни уеб базирани информационни системи, блогове и форуми, социални медии и др. Всички тези медии ежедневно генерират множество публикации, които следва да бъдат обработени. Традиционният пресклипинг включва публикации, които касаят съответната организация и се използва основно от специалистите в сферата на връзките с обществеността. Този традиционен подход предполага PR специалистите да се запознаят със съдържанието на публикациите. В съвременните условия обаче това може да бъде сериозно предизвикателство, защото по много теми публикациите в интернет могат да бъдат десетки, стотици или дори хиляди. В този смисъл съвременният прочит на пресклипинга следва да измести своя фокус към възможностите за различни видове анализ на данните от съответните публикации. Най-често срещаният пример в тази посока е количествен анализ за конкретни ключови думи и период от време. Количествените анализи са носители на полезна информация и когато става дума за по-голям период от време, където е възможно съответното групиране (например по месеци). Чрез подобен вид анализи често се открояват съответните тенденции в разпределението на данните.

Приложението на иновативни подходи в медиамониторинга са преди всичко резултат от необходимостта да бъдат обработени много данни, защото в днешно време медиите са най-вече в интернет под формата на различни уеб базирани информационни системи, блогове и форуми, социални медии и др. Всички тези медии ежедневно генерират множество публикации, които следва да бъдат обработени. Традиционният пресклипинг включва публикации, които касаят съответната организация и се използва основно от специалистите в сферата на връзките с обществеността. Този традиционен подход предполага PR специалистите да се запознаят със съдържанието на публикациите. В съвременните условия обаче това може да бъде сериозно предизвикателство, защото по много теми публикациите в интернет могат да бъдат десетки, стотици или дори хиляди. В този смисъл съвременният прочит на пресклипинга следва да измести своя фокус към възможностите за различни видове анализ на данните от съответните публикации. Най-често срещаният пример в тази посока е количествен анализ за конкретни ключови думи и период от време. Количествените анализи са носители на полезна информация и когато става дума за по-голям период от време, където е възможно съответното групиране (например по месеци). Чрез подобен вид анализи често се открояват съответните тенденции в разпределението на данните.

Страница:

Галерия снимки от Иновации от УНСС: Доц. д-р Пламен Милев създава умни дигитални модели за прескли ...