Магистрите от специалност „Бизнес икономика“ посетиха лабораторията по „Изкуствен интелект и CAD системи“ в София Тех Парк

сряда, 24 април 2024 9:40

За втора поредна година магистрите от специалност „Бизнес икономика“ имаха възможност да се запознаят с достиженията на лабораторията „Изкуствен интелект и CAD системи“ в София Тех Парк. Под ръководството на доц. д-р Петя Биолчева студентите, изучаващи „Управление чрез изкуствен интелект“, посетиха лабораторията и имаха възможност да научат повече за практическите възможности на системите, работещи с изкуствен интелект (AI), как те се създават и в какви направления са реализираните проекти на лабораторията.

Ръководител на лабораторията доц. д-р Радослав Милчев запозна магистрите с достиженията и приложението на AI в редица области, като бизнес управление, интелигентна градска среда, автономни автомобили, медицина, животновъдство и растениевъдство, микроелектроника, телекомуникации, компютърно проектиране на системи в индустрията и други. Възможността студентите да се докоснат до знанията и компетенциите на един от водещите експерти в областта на AI в страната бе високо оценена и породи въпроси и дискусии.

Доц. д-р Радослав Милчев, доц. д-р Петя Биолчева и студентите от УНСС

Най-голям интерес предизвикаха различните роботи и възможността студентите да се докоснат до тях, да разберат за техните функционалности и приложения, а също и за ползите от тях. Магистрите от специалност „Бизнес икономика“ научиха и за индустриалното приложение на автономните роботи.  Запознаха се  с „домашния любимец“ на лабораторията – робокучето, и бяха възхитени от неговите способности за автономно придвижване и наблюдение.

Домашния любимец на лабораторията по „Изкуствен интелект и CAD системи

Много полезно за всички бе и обучението по невромаркетинг. Представени бяха инструментите, базирани на AI, които могат да разпознават сетивно-двигателните, когнитивните и емоционалните реакции на потребителите. Чрез тях се изучават в дълбочина и напълно безпристрастно потребителските реакции към определени реклами, склонността към покупки и въздействието на определени продукти.

Невромаркитингови изследвания в Лабораторията по „Изкуствен интелект и CAD системи“ 

По време на обучението по AI студентите се запознаха и със средата за иновации,  предлагана от София Тех Парк, което допринесе за стимулиране на тяхната иновативна мисъл и предприемачески дух. 

  

Галерия снимки от Магистрите от специалност „Бизнес икономика“ посетиха лабораторията по „Изкустве ...