Доц. д-р Драгомир Стефанов: Работим за модернизация на студентските общежития и за увеличаването на онлайн услугите

понеделник, 25 януари 2021 9:15

За промените в управлението на социално-битовата сфера и плановете за бъдещето разговаряме с доц. д-р Драгомир Стефанов, главен секретар по социално-битовите въпроси на учащите и чуждестранни студенти в УНСС.


Как приемате тази позиция и защо е нужна промяна в социално-битовите условия?

- Преди година в УНСС беше създаден специален ресор за социално-битовите въпроси. Това е израз на ангажираността на новото ректорско ръководство да работи за подобряване на социално-битовите условия на нашите студенти. През последните десетина години тези въпроси сякаш бяха неглижирани. УНСС е един от малкото университети, който не отделя никакви средства за капитални инвестиции в студентските си общежития. Те са отделени в поделение на самоиздръжка с даваното от държавата като субсидия и собствените им приходи от наеми.

А с колко общежития разполага УНСС?

- УНСС стопанисва 12 студентски блока с около 5000 места. Към днешна дата нашите студенти не са намалели спрямо момента, в който са били разпределени от държавата. На година имаме около 7000 желаещи да живеят в общежития, за разлика от много други университети в София, които имат по-малко желаещи, отколкото места за настаняване.

Във връзка с пандемичната обстановка навсякъде се говори за дигитализация. Кои услуги успяхте да прехвърлите онлайн?

- Напълно дигитализирани са услугите по подаване на молби за общежития вече няколко години. Сегашното ръководство пък успя в много кратък срок да реализира услугата за онлайн заплащане на наемите за общежитие. Те вече могат да се заплащат само чрез няколко клика през системата „Уеб студент“, и то без банкови такси. Работим по цялостна стратегия за развитие и управление на поделение „Студентски столове и общежития“, като ключовата дума е модернизация. Опитваме се да обхванем всички процеси – от подаването на молби, през класирането и настаняването, до ремонтната дейност. Поделението към момента няма своя страница в Интернет и при възникнали проблеми или аварии студентите разчитат на помощ от колеги във фейсбук групите. Ние имаме на разположение денонощни поддържащи фирми, но хората нямат информация как да се свържат с тях. Новата ни интернет страница ще дава подробни указания в тази посока. Имаме амбиция да намалим и количеството на документи, които се попълват.

Какво още предстои през 2021 година?

- Приоритет са ремонтите и подобряването на материалната база, увеличаването на онлайн услугите и дигитализацията в социално-битовата сфера. Много се надявам студентите да се върнат присъствено в залите, а междувременно ние търсим вариант да създадем повече помещения за кафенета и места за отдих в УНСС. Трябва да поработим и върху интернет достъпа в цялата сграда. Залите да бъдат приветливи и топли, да работят всички системи и инсталации. Това са малки неща, които правят голямо впечатление. Искам да благодаря за подкрепата на зам.-ректор проф. Цветана Стоянова и се надявам с общи усилия да подобрим условията за живот на нашите студенти и да разширим възможностите за онлайн услуги и дигитализацията в тази сфера.

Галерия снимки от Доц. д-р Драгомир Стефанов: Работим за модернизация на студентските общежития и  ...