Академична лекция на доц. д-р Александър Христов на тема „Маркетингът, пазаруването, моловете и щастието“

„Маркетингът, пазаруването, моловете и щастието“ беше темата на академичната лекция на доц. д-р Александър Христов от катедра „МИО и бизнес“.

Присъединяването на още един доцент в състава на катедрата в лицето на Александър Христов показва, че младите преподаватели разширяват знанията си от теорията с практиката и умеят да правят бизнес, заяви доц. д-р Миланка Славова, зам.-ректор по обучението в ОКС "бакалавър" и продължаващо обучение и ръководител на катедра „МИО и бизнес“.

Доц. Миланка Славова

По време на лекцията ще се „разходим“ в някои територии на маркетинга и комуникациите, които са близки както до професионалното, така и до човешкото, и вълнуват всеки, обърна се към присъстващите доц. Александър Христов.

Интересни са негативизмът, който се шири срещу пазаруването и моловете, и фактът, че те ни карат да се комерсиализираме и да забравяме духовното за сметка на материалното, посочи лекторът, според когото моловете са места, в които постоянно се случва нещо ново.

Доц. Александър Христов

По време на лекцията си той изтъкна, че маркетингът, рекламата и пиарът трябва да претърпят много промени и да станат още по-близки до хората. Маркетингът трябва да стане по-автентичен, по-човешки и да информира по-добре. А също и да допринася за подобряване на преживяването по време на пазаруването, така че удовлетворението да е по-високо.

В зала „Тържествена“

Понякога не е нужно да си богат, за да си щастлив, защото щастието и потреблението са различни неща, коментира доц. Христов.

По време на лекцията

Пазаруването доста често изгражда в хората култура на потребление. Потребителите са тези, които определят пазарния успех на компаниите. Пазаруването не винаги е егоистична потребност, по-скоро е начин да направим нашия живот и този на близките ни по-добър, подчерта лекторът. „Обградени сме от факти, от истини, които можем да използваме, за да популяризираме определени продукти. За да разкажем по най-добрия и по най-интересния начин за тях. И така, една от задачите на съвременния маркетинг е да направи потребителския избор по-информиран, а самия механизъм – по-съвършен. И по този начин да бъдем поне една идея по-доволни от живота си. Можем да бъдем щастливи, когато имаме избор. Останалото е тоталитаризъм. Задача на маркетинга е да допринася за човешкото щастие, като създава всякакви удобства и преживявания, свързани с пазаруването“ – добави той.

Събитието се радваше на голям интерес

Според доц. Христов моловете се определят като храмове на свободния избор, защото там имаме възможността да сме свободни в избора си. Ние сме щастливи, когато имаме избор, затова една от задачите на маркетинга е да създава щастие и съдържание за хората, допълни той.

Галерия снимки от Академична лекция на доц. д-р Александър Христов  на тема „Маркетингът, пазарува ...