Светът в хаоса на социалните медии коментира в лекцията си PR експертът Максим Бехар

Преподаватели, студенти и гости присъстваха на публичната лекция на известния български PR експерт Максим Бехар на тема „Светът в хаоса на социалните медии“. На събитието в зала "Тържествена", организирано от УНСС и Софийската търговско-промишлена камара (СТПК), присъстваха ректорът на университета проф. д.ик.н. Стати Статев и Георги Чернев, председател на СТПК.  

Проф. Статев (вдясно) и Максим Бехар

Ректорът представи гост-лектора и изтъкна, че Максим Бехар е възпитаник на УНСС, а компанията му ICCO, която работи в сферата на публичните комуникации, е обявена за Агенция на годината 2016 в България. Проф. Статев определи РR експерта като „истински мечтател и радетел за един по-добър, по-динамичен и по-етичен свят“, а темата на лекцията като „изключително интересна проблематика“. Той цитира едно от житейските правила на Максим Бехар – „Ако мечтите ти не те плашат, значи не са толкова големи“.

В зала "Тържествена"

Георги Чернев сподели пред присъстващите бъдещи идеи за съвместното организиране на срещи между студентите и представители на бизнеса. Една от тях е обособяването на Бизнес център в университета.

Максим Бехар подчерта, че за него е чест да се върне в УНСС след много години!

Ректорът представя PR експерта Максим Бехар

„Нито една революция не е променяла света така, както социалните медии“, изтъкна Бехар и се обоснова, че тази всеобхватна революция дава възможност на хората на общуват по начин, който не са си представяли. Социалните медии промениха нашите лични истории, защото всеки един от нас се е превърнал в журналист и малка медия. Без да осъзнаваме ние станахме издатели, журналисти и редактори, посочи лекторът и даде пример с президента на САЩ Доналд Тръмп, който „управлява света от  Twitter акаунта си и това е гигантска сила“. Благодарение на социалните медии настъпи промяна и в пазарната икономика, която стана част от тях и разви както бизнеса, така и конкуренцията, заяви Максим Бехар.

Лекторът

Фактът, че всеки един от нас се е превърнал в медия преобръща медиите, посочи гост-лекторът. Той прогнозира, че печатните медии ще изчезнат, защото във всекидневниците вече няма новини, а само анализи и коментари. Това е така, защото днес получаваме новините на минутата, за което главна роля имат интернет и социалните медии. Всъщност причината за изчезването на печатните медии ще е липсата на реклами, които сега се насочват като онлайн реклами - по-евтини и по-съизмерими.

Присъстващите на публичната лекция

„Целият товар е пренесен в социалните медии“, продължи лекторът. Днес сме приятели с хора, които дори не познаваме, а този тип комуникация измести и гражданските движения, които днес са под формата на групи в социалните мрежи. Според експерта в днешно време хората имат равнопоставеност, която никога не са имали, защото комуникират без да се интересуват от цвета, интересите и политическите възгледи на другия. За нас са по-важни темите, мненията и обмяната на опит със събеседника. „Социалните медии се превърнаха в морална полиция на политиците и хората от бизнеса“, изтъкна Бехар. По думите му в България все още няма политик, който да може да борави правилно със социалните мрежи, а това е и причината много политици да стават обект на коментар в медиите.

Лекторът говори и за рисковете в интернет пространството, които определи като нищожни в сравнение с предимствата на комуникацията. Светкавичната връзка между хората и обменът на мнения са нещо уникално, което ни променя и ни прави по-добри, но и ни учи да бъдем силни в посланията си, заяви той. Бехар коментира и темата за хаоса, предизвикан от социалните мрежи, а причината е, че „хората не знаят как да се държат в интернет пространството“. Днес можем да контролираме политиците всеки ден, а след време ще управляват хората, които са доказали практиката си и в социалните мрежи, посочи той.

Ректорът проф. д.ик.н. Стати Статев връчи на Максим Бехар сертификат в знак на благодарност за изнесената публична лекция (на снимката долу).

Галерия снимки от Светът в хаоса на социалните медии коментира в лекцията си PR експертът Максим Б ...